| نام ونام خانوادگی: تحصیلات: سمت: کارشناس روابط عمومی تلفن همراه: تلفن ثابت:03157726974 |
شرح وظایف روابط عمومی | |
مهمترين وظيفه روابط عمومی، شناخت افکار عمومی و نفوذ در آن برای جلب رضايت افکارعمومی نسبت به سازمان است که هم در درون سازمان و هم دربيرون از سازمان دنبال میشود.بیترديد، اين وظيفه در قالب مجموعهای ازفعاليتهای ارتباطی صورت میگيرد که میتوان آنها را تحتعناوين ارتباطات،امور فرهنگی و نمايشگاهها، انتشارات، سنجش افکار و پژوهش وبرنامهريزیدستهبندی کرد. ارتباطات - سياستگذاری، برنامهريزی و کاربرد شيوهها و برنامههای مناسببرای انعکاس اهداف، سياستها،فعاليتها، برنامهها و مواضع سازمان بهمخاطبان، رسانهها و جامعه. - گردآوری، جمعبندی و تحليل نظرها و ديدگاههایمردم، نخبگان و رسانهها در زمينه فعاليتهایسازمان و ارائه آن به مديريت تلاش برای تقويت هرچه بيشتر روحيه تفاهم بين کارکنان و مديران و هميتسازمانی و زمينهسازیبرای برقراری ارتباطات بين آنان. - اعلان مواضع سازمان. - عضويت و شرکت در جلسههای مهم سازمان به منظور آگاهی از سياستها،خط مشیها، برنامهها وروند فعاليتها و نيز آگاهی از نتايج ساير نشستها وگردهمايیها و جلسهها. - تدوين "تقويم جامع ارتباطات سازمانی" در قالبملاقاتها و بازديدهای مسئولان سازمان باشخصيتهای حقيقی و حقوقی، کارکنان واقشار مختلف مردم با هدف تداوم و گسترش اصولی وتلطيف روابط و تنظيم افکارعمومی. - تدارک تمهيدات و اقدامات لازم برای راهنمايی ارباب رجوع و تسهيلدسترسی به مراکز و مسئولان سازمان. - برنامهريزی و اطلاعرسانی به مردمدرباره عملکرد سازمان به انگيزه تنوير افکار عمومی. - تدوين برنامه سالانهمصاحبههای مسئولان سازمان با مطبوعات، متناسب با اولويتهای سازمانیونيازهای افکار عمومی. - تهيه و تنظيم اطلاعات پايهای از سازمان برایارائه به مراجعان و ميهمانان سازمان به زبانهای مختلف. - ايجاد ارتباط احسن با مطبوعات، راديو، تلويزيون و خبرگزاریها و بهرهبرداری بهينه از آنهابرایاطلاعرسانی به مردم. امور فرهنگی و نمايشگاهها - مشارکت در برگزاریسمينارها و گردهمايی تخصصی و عمومی سازمان. - پوشش تبليغی ساختمانها وفضاهای عمومی سازمان در گراميداشت ايام و مناسبتهای ويژه. - تدوين و اجرایطرح جامع تبليغات برای فضاسازی فرهنگی - تبليغی در ساختمانها و محوطهها. - تهيه، تدوين و اجرای تقويم مراسم داخل سازمان. - راهاندازی واداره موزه و اتاق انتظارات سازمان. - توليد و سفارش ساخت آگهیهایتلويزيونی و فيلمهای مورد نياز برای تبليغ عملکرد و مستندسازیسازمان. انتشارات - تدوين کتب، جزوهها و تهيه مواد انتشاراتی به منظور معرفیسازمان. - گردآوری و نشر اطلاعات و اخبار و گزارشهای مربوط به سياستها،فعاليتها، طرحها و برنامهها; باشيوهها و قالبهای مؤثر و مناسب. - تدوين وانتشار خلاصه عملکرد سالانه سازمان برای ارائه به افکار عمومی. - انتشارنشريه داخلی و برون سازمانی سازمان. سنجش افکار - تهيه گزارشهای تحليلیادواری (ماهانه/فصلی/سالانه) از افکار عمومی داخل و خارج از سازمانبرایارائه به مديريت. - نقد و بررسی بازتاب فعاليتهای سازمان در نظر اقشارمردم بويژه نخبگان، رسانهها و دستگاهها از يکسوو مديران و کارکنان از سویديگر و ارائه گزارش آن به مديريت. - سنجش افکار عمومی درون سازمانی بهمنظور بازيابی مسائل و ارائه راهکارهای مناسب به مديريت. - طراحی و اجراینظام گردآوری پيشنهادهای کارکنان به منظور ترغيب کارکنان به مشارکتهرچهمؤثرتر در بهبود جريان امور سازمان. - پژوهش و برنامهريزی - تهيه گزارشهای عملکرد دورهای از فعاليتهای روابط عمومی. - نوآوری، خلاقيت وطراحی فعاليتهای جديد در قلمرو وظايف روابط عمومی. - نظارت و ارزيابیفعاليتها و اعمال نتايج حاصل در برنامهها و فعاليتهای آتی. - طراحی وبرنامهريزی برای ارتقاء کليه اموری که به رشد کمی و کيفی ارتباط و همدلیبين سازمان ومردم و دستگاهها و مديران و کارکنان با يکديگر بيانجامد.
|